معرفی لوازم جانی دستگاه های تصفیه آب

۶ بازديد
هر دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در این قسمت با آن ها بیشتر آشنا می شویم تا شماهم موقع خرید لوازم جانی دستگاه های تصفیه آب دچار سردرگمی نشوید.
هر وسیله دست ساز دارای قطعات و لوازم جانبی مختلفی است که آشنایی با این قطعات به درک بهتر دستگاه و استفاده مناسب تر از دستگاه کمک می کند. همچنین چندین قسمت در دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به بررسی آنها بپردازیم.
دستگاه تصفیه آب خانگی از دو نوع قطعه تشکیل شده است که یکی قطعات دائمی و دیگری قطعات مصرفی است. فیلترهای دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی از قطعات مصرفی هستند که پس از مدتی قابل استفاده نیستند و باید تعویض شوند و در صورت عدم تعویض به قطعات دائمی دستگاه آسیب وارد می کنند.
خانه مزرعه
با این دستگاه می توانید درب محفظه فیلتر پایین یا محفظه عضو فیلتر دستگاه تصفیه آب را برای تعویض فیلتر باز و بسته کنید.
عقربه نشان دهنده فشار آب دستگاه است
با استفاده از این دستگاه علاوه بر مشاهده فشار آب داخل دستگاه می توانید از روشن یا خاموش بودن آن بدون دستگاه تصفیه آب نیز مطلع شوید.
گیره لوله فاضلاب
وظیفه این قطعه نگه داشتن دائمی شلنگی است که نمک ها و مواد اضافی را وارد فاضلاب می کند و همچنین از جریان آب از سوراخ ایجاد شده در لوله تخلیه جلوگیری می کند.
سوئیچ فشار بالا
وظیفه این قطعه خاموش کردن دستگاه تصفیه آب در هنگام پر شدن مخزن است. اگر این قطعه نباشد دستگاه به درستی کار نمی کند و باعث انفجار مخزن دستگاه می شود.
محفظه فیلتر غشایی
در داخل این قسمت فیلتر ممبران واحد که فیلتر اصلی دستگاه نیز می باشد، آب خام را در خود جای داده و دارای دو خروجی یکی برای آب خالص و دیگری برای نمک های محلول می باشد. 
وظیفه این دستگاه قطع برق دستگاه تصفیه آب در زمان کم شدن فشار آب و یا قطع آب می باشد. وجود این قطعه بسیار مهم است تا دستگاه در حین قطع آب دائما کار نکند.
مخزن ذخیره آب شیرین
زمانی که آب از فیلتر ممبران عبور می کند و فرآیند تصفیه را طی می کند، آب تصفیه شده در این مخزن جمع می شود به طوری که وقتی شیر آب سینک را باز می کنید، آب با فشار زیاد خارج می شود.
شیر اختلاط فلزی
وظیفه این قطعه فلز اضافه کردن مقداری آب خام به آب تصفیه شده است. در بعضی جاها به دلیل کیفیت بالای آب ورودی به دستگاه، آب تصفیه شده کمتر می شود، بنابراین برای بهتر شدن طعم آب، شیر را کمی باز می کنند.
شیر مخلوط پلاستیکی
عملکرد این قسمت مانند قسمت بالایی است با این تفاوت که از پلاستیک ساخته شده است.
پمپ فشار آب
وظیفه این قطعه ایجاد فشار آب در مناطقی است که فشار آب ورودی به دستگاه کم است به طور کلی فشار آب داخل دستگاه باید 6-8 بار باشد تا دستگاه ظرف نیم ساعت مخزن آب را پر کند. . هرچه فشار آب ورودی به دستگاه کمتر باشد، ممکن است زمان تمیز کردن آب بیشتر باشد یا آب اصلا از فیلتر ممبران عبور نکند و آب تمیز نشود.
سطح آب فولاد ضد زنگ
این شیر در جلوی دستگاه نصب می شود و نقش آن باز و بسته شدن آب ورودی به دستگاه تصفیه آب می باشد.
شیر تصفیه آب
این شیر در سینک نصب می شود و خروج آب شیرین را تسهیل می کند.. این شیر در دو نوع دسته ستاره ای و دسته اهرمی موجود است که از نظر کارکرد هیچ تفاوتی ندارند و فقط از نظر ظاهری متفاوت هستند. .
شیر برقی
عملکرد این قطعه جلوگیری از خروج آب هنگام خاموش بودن ماشین لباسشویی است. اگر این قسمت در فیلتر آب نباشد، عبور آب از فیلتر ادامه می یابد که علاوه بر افزایش مصرف آب، عمر فیلتر را کاهش می دهد.
چک مرد
این قطعه در مخزن ذخیره آب تصفیه شده نصب می شود و باز و بسته شدن خروجی آب از دستگاه را می بندد.
مبدل برق دستگاه
کلیه قطعات برقی دستگاه تصفیه آب خانگی با ولتاژ 24 ولت کار می کند و ترانس برق دستگاه وظیفه تامین این ولتاژ را بر عهده دارد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.